Main » 2014 » Iunie » 11 » Despre Impact Score sau capacitatea unui suport outdoor de a culege vizualizari
1:11 PM
Despre Impact Score sau capacitatea unui suport outdoor de a culege vizualizari

SCORING OUTDOOR

Despre Impact Score (IS) sau capacitatea unui suport publicitar outdoor de a culege vizualizari.

Asa cum am spus si anterior, calitatea unui suport outdoor este aceea de a oferi o suprafata de expunere. Capacitatea unui suport outdoor de a culege vizualizari (nereferindu-ne aici deloc la grafica), se imparte la randul ei in doua directii si anume:

Calitatea suprafetei de expunere a suportului oudoor

Calitatea traficului prin fata suportului outdoor

Cele doua variabile dau puterea suportului outdoor de a returna vizualizari ale mesajului pe care il sustine. O sa le luam pe rand pentru a vedea mai bine ce avem in vedere cand vorbim de calitatea suprafetei de expunere si calitatea traficului.

Suprafata de expunere a unui suport outdoor

Gandindu-ne simplu; de exemplu in acelasi loc pe un bulevard circulat avem doua suporturi publicitare de marimi diferite, sa spunem un city light si un backlit 6x3m care sunt amplasate in apropiere, ni se pare evident ca daca avem acelasi trafic prin fata lor, capaciatea lor de a capta privirea trecatorului este diferita.

Deci rezulta ca nu amandoua vor culege acelasi numar de vizualizari chiar daca beneficiaza de acelasi numar de indivizi care intra in contact cu mesajul afisat.

Dimensiunea este unul dintre aspectele care influenteaza calitatea unei suprafete de expunere pe un suport outdoor.

Factorii care determina capacitatea unui suport outdoor de a culege vizualizari sunt mult mai multi si o sa amintim cativa:                                                                                                                    

Deviatia orizontala, este unghiul de vizibilitate la care se situeaza suportul fata de privitor cand acesta de afla in mers deci este unghiul de vizibilitate masurat intre vectorul viteza de deplasare si directia de vizibilitate a panoului.

Am sa spun panou generic unui suport outdoor pentru ca imi vine mai usor si toti stim despre ce este vorba. Incerc sa scurtez explicatiile si am sa pun o imagine pentru exemplificare.

Deviatia Verticala este unghiul pe care il face planul orizontal cu directia de vizibilitate a panoului un alt factor care influenteaza calitatea unei suprafete de expunere.

Aceste unghiuri au influenta din doua puncte de vedere, pe de o parte pentru ca pot fi vazute mai greu sau mai usor in functie de unghi, dar este vorba si de timpul cat raman in campul vizual si pot fi vizionate.

Cu cat unghiul este mai mare, viteza cu care imaginea aluneca in campul vizual este mai mare si mesajul poate fi citit o perioada mai scurta. 

Distanta de vizibilitate de asemenea lungeste timpul in care mesajul poate fi vazut, despre timpul de vizionare al unui mesaj o sa vorbim mai tarziu cand o sa discutam despre impactul graficii.

Unghiul de expunere de asemenea este un factor care determina calitatea suprafetei de expunere, adica un panou poate fi amplasa perpendicular pe sensul de mers sub unghi sau paralel. In cazul unui amplasament paralel culege trafic din ambele directii, dar reduce vizibilitatea.

Gradul de obturare este un alt factor important, se refera la obstacolele permanente temporare sau intamplatoare cu grad ridicat de repetabilitate.

Iluminarea castiga vizionari noaptea si atrage atentia seara.

Competitia, sau concurenta altor suporturi outdoor care concureaza la atentia targetului.

Mai sunt si alte aspecte de analizat dar cu un impact mai redus acestea sunt cuantificate in program de un punctaj global cu note.

Despre calitatea traficului am sa amintesc in articolul urmator, pentru ca aici m-am lungit mai mult.

 

Category: Blog Dan Ion | Views: 288 | Added by: dandani | Tags: SCORING OUTDOOR, vizualizari, SCOR PANOURI PUBLICITARE, outdoor | Rating: 5.0/1
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Login ]