Main » 2014 » Iunie » 12 » Despre capacitatea de a culege impresii a unei expuneri pe media Outdoor
2:07 PM
Despre capacitatea de a culege impresii a unei expuneri pe media Outdoor

SCORING OUTDOOR, SCOR PANOURI PUBLICITARE

Orice suport publicitar are scopul si calitatea de a oferi o suprafata de expunere pentru un instrument de comunicare/promovare, fie ca este vorba despre o imagine, despre un text, o macheta sau orice altceva ce poate atrage atentia traficului asupra mesajului.

  Impactul asupra privitorului sau capacitatea unei expuneri outdoor de a culege o impresie, de a atrage atentia asupra mesajului, se imparte in doua mari directii si anume:

Impactul mesajului (prin mesaj intelegand orice modalitate de exprimare grafica pentru a comunica ceva), acesta depinde foarte mult de solutia aleasa pentru a transmite mesajul, mai simplu, depinde foarte mult de calitatea graficii.

Impactul panoului sau IS, este complementar cu impactul mesajului, dar sunt lucruri complet diferite.

Daca suportul outdoor are un impact bun dar calitatea mesajului este una slaba, chiar daca suportul media isi face treaba mesajul va ajunge mai greu la target.

De asemenea un mesaj puternic pe un suport media cu un impact mai slab conduce de asemenea la rezultate mai slabe.

Prin Impact score IS discutam de capacitatea suportului media de a culege vizualizari din trafic.

Scopul final al unei campanii de promovare pe outdoor, este in principal acela de a returna recall, adica targetul sa ia contact cu mesajul mediatizat de campania outdoor.

Asa cum am relatat mai sus succesul acestui lucru depinde de mai multi factori, dar in principal de doua aspecte: capacitatea retelei de a culege vizualizari si capacitatea mesajului de a furniza recunoastere, insusire, intelegere.

Cand vorbesc despre audienta pe outdoor, eu ma refer si incerc sa cuantific doar capacitatea suportului outdoor de a culege vizualizari.

Aceeasi retea de outdoor, pe aceeasi perioada, cu mesaje diferite poate furniza date de recall diferite, de aceea, zona de outdoor, face posibila doar transmiterea informatiei a mesajului catre target (ca de altfel toate mediile), dar un rol important pentru ajungerea mesajului catre target il joaca si calitatea mesajului.

Prin audienta outdoor eu ma refer la capacitatea suportului publicitare de a furniza vizualizari, adica acea calitate de a face sa se intalneasca targetul cu mesajul.

Acelasi lucru se intampla si pe alte media, de exemplu la ziare stim cate persoane cumpara ziarul sau revista, dar nu avem certitudinea ca persoana a citit reclama continuta, sau se poate ca in afara de cel care a cumparat ziarul l-a mai citit si unul sau mai multi prieteni ai celui ce l-a cumparat, dar pe medie consideram tirajul ca si audienta; la fel la tv, consideram persoanele care se afla ipotetic in zona tv-ului atunci cand se difuzeaza reclama, pot fi in fata televizorului mai multe persoane decat cele luate in calcul, sau poate sa nu fie nimeni in fata tv-ului atunci cand spotul se difuzeaza, dar in medie se va ajunge la numarul calculat;  

In mod asemanator se intampla si in cazul Outdoorului, prin audienta imi propun sa calculez numarul de vizualizari pe care un suport publicitar il poate oferi catre target, volatilitatea traficului si a parametrilor fiind mare, dar prin mediere, rezultatele se apropie de o marja acceptata.

Category: Blog Dan Ion | Views: 225 | Added by: dandani | Tags: SCORING OUTDOOR, audienta pe outdoor, SCOR PANOURI PUBLICITARE | Rating: 5.0/1
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Login ]