Main » 2014 » Iunie » 10 » Despre Calitatea Traficului
1:11 PM
Despre Calitatea Traficului

TRAFFIC OUTDOOR

 

Un element important in capacitatea unui suport outdoor de a returna vizualizari, il constituie traficul in proximitatea lui.

In acest sens apare in discutie Calitatea traficului.

Prin Calitatea traficului se inteleg mai multe aspecte; unele legate se segmentarea targetului, aspecte pe care le vom discuta cu alta ocazie, dar si aspecte legate de conditiile de trafic care determina numarul de vizualizari pe care un suport outdoor il poate culege din traficul asociat.

Unul dintre acesti parametrii il constituie viteza de deplasare. Daca avem un trafic incetinit, in care de exemplu se asteapta la semafor sau se circula in coloana, trecatorii au un timp mai mare la dispozitie sa intre in contact cu mesajele publicitare.

Cu cat viteza de deplasare este mai mare, timpul cat o suprafata de expunere ramane in campul vizual al targetului scade.

Cand viteza de deplasare a traficului este mai mare, unele aspecte ale suportului publicitar isi schimba impoartanta; de exemplu o deviatie pe orizontala mare asociata unei distante de vizibilitate mare, in conditiile unei viteze crescute, culege mai multe vizualizari decat un suport care se afla foarte apropiat de calea de rulare; datorita vitezei de deplasare mari, un panou mai apropiat de zona de rulare se misca mai repede in campul vizual ingreunand citirea mesajului.

Un alt aspect legat de trafic il constituie concentratia stimulilor vizuali in fluxul traficului. Acesti stimuli vizuali pot fi generati de mai multi factori, pot fi stimuli vizuali legati de trafic, de exemplu intersectii aglomerate unde atentia este concentrata pe semne de circulatie si traficul auto, stimuli peisagistici unde atentia este atrasa de arhitectura, vegetatie, obiective estetice de orice fel, precum si concentrarea ofertelor de mesaje publicitare;

In privinta ultimului aspect vorbim aici despre competitia unei suprafete de expunere. Competitia apare ca urmare a existentei unei oferte mari de atragere a atentiei de catre mai multe suporturi publicitare aflate intr-o raza vizuala stransa. Acest lucru face ca intr-un timp de vizualizare stabiit, atentia sa se imparta in mai multe directii facand ca timpul de percepere a mesajului sa se distribuie.

Competitia poate fi cu un suport publicitar mai mare, mai mic sau de aceleasi dimensiuni, poate fi vorba de doua, trei sau mai multe suporturi publicitare in acelasi unghi vizual.

Un alt aspect legat de calitatea traficului, il constituie existenta sau nu a iluminatului public, cand calea de rulare este iluminata atentia spre calea de rulare este relaxata, lasand ragazul atentiei catre alti stimuli vizuali, in cazul de fata catre suprafata de expunere.

Un alt aspect important care influenteaza de data aceasta nu numarul de vizualizari ci in special nr de vizualizari nete este dat de compozitia traficului. In trafic exista trecatori care trec de mai multe ori prin aceeasi zona, sunt trecatori care trec zilnic, de doua ori pe zi, o data pe saptamana, pe luna sau pe an.

In acest caz vorbim de trecatori frecventi si trecatori intamplatori, cei frecventi sunt cei care trec de cel putin 5 ori pe saptamana prin acelasi loc, iar cei intamplatori sunt cei care trec, cel mult o data pe saptamana.

Astfel avand un trafic dat sa zicem 10000 de persoane zilnic (DEC), numarul persoanelor diferite cate trec prin acelasi loc intr-o perioada data este mai mare atunci cand traficul are o componenta mai mare a trecatorilor intamplatori. Este cazul de exemplu a drumurilor nationale, a oraselor de tranzit a statiunuilor turistice, etc., adica a zonelor in care traficul dat de "navetisti" are o pondere mai mica.

Category: Blog Dan Ion | Views: 198 | Added by: dandani | Tags: trafic outdoor, advertising, audienta pe outdoor, calitate trafic, Traffic, vizualizari | Rating: 5.0/1
Total comments: 1
0
1  
smile

Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Login ]