Main » 2014 » Iunie » 26 » Despre calitatea graficii a mesajului pe suporturi Outdoor
5:12 PM
Despre calitatea graficii a mesajului pe suporturi Outdoor

 

Constructia grafica si estetica pe expunerea Outdoor are un rol esential in realizarea unui numar cat mai mare de vizualizari.

Spre deosebire de presa unde textul este important, sau de media tv unde sunetul are o importanta foarte mare, pe outdoor o grafica de succes trebuie sa intruneasca unele conditii specifice.

O expunere pe outdoor, are unele avantaje in planul perceptiei targetului ca o reclama nonintruziva, neagresiva in contestul intalnirii targetului cu mesajul utilizand cu precadere asa numitul "dead time", adica reclama este intalnita atunci cand subiectul nu are alta alternativa de a-si focusa atentia pe moment.

Spre deosebire de tv de exemplu unde in mijlocul unui film interesant incep reclamele, sau pe internet cand deschidem o pagina si apar reclamele care iti acopera continutul, outdorul nu schimba destinatia intentiei de a procesa o anumita informatie.

In acelasi timp, Outdoorul are particularitatea de a se afla o perioada scurta de timp in atentia receptorului. Un mesaj publicitar pe outdoor ramane in medie in raza vizuala 6 secunde.

6 secunde este un timp foarte scurt in care un mesaj elaborat nu are timp sa fie procesat, de aceea pornind de la acest aspect, in conceptia mesajului trebuie contracarat acest dezavantaj.

Daca un mesaj publicitar pe outdoor ramane aprox 6 secunde in raza vizuala asta nu insemna ca o data ce a captat atentia, sau a starnit curiozitatea, subiecul nu poate urmari cu privirea sau nu isi poate aloca un timp mai lung pentru a constientiza mesajul.

Deci un prim aspect foarte important in mesajul grafic pe Outdoor trebuie sa fie acela de a introduce in constructia grafica un element usor de reperat care sa atraga atentia foarte puternic, adica o data ce atentia a fost stimulata subiectul poate reveni cu privirea asupra mesajului, prilej cu care poate aprofunda.

Un alt aspect important este claritatea mesajului, mesajul scris trebuie sa fie clar si concis usor de retinut, format din putine cuvinte, dintr-un numar impar de cuvinte 3 sau 5 cuvinte recomandat.

Scrisul trebuie sa fie mare cu cat mesajul se poate citi de la o distanta mai mare timpul in care mesajul poate fi perceput este mai mare.

Contrastul culorilor trebuie sa fie bun astfel incat textul sa fie vizibil fara efort.

Grafica trebuie sa fie bine banduita bine adica mesajul sa poata fi asociat usor cu brandul mediatizat.

Revenind la primul aspect legat de elementul care sa starneasca interesul, din studii reiese, ca folosirea unor anumite elemente in grafica creste recall-ul, de exemplu folosirea de chipuri umane, folosirea de imagini cu animale, imaginea produsului etc; de asemenea in constructia grafica folosirea umorului, provocarea mirarii, a intrebarii, folosirea intrigii, chiar atunci cand ceva deranjeaza "nu se potriveste" sporeste atentia si implicit recallul.

Aceleasi elemente pot fi folosite si pentru segmentarea targetului in promovarea pe outdoor, subiect de care o sa vorbimin alt articol.

Category: Blog Dan Ion | Views: 188 | Added by: dandani | Tags: advertising, publicitate, audienta pe outdoor | Rating: 5.0/1
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Login ]